Vasario 27 d. (antradienį) Kauno kolegijoje įvyko viešas seminaras – diskusija „Dirbtinis intelektas ir ES: ką apie tai reikia žinoti jaunam žmogui?“, kurį organizavo Kauno kolegija, Europos Parlamento biuras Lietuvoje ir Kauno Europe Direct centras. Seminarą sudarė 2 dalys: pirmoji skirta studentams ir dėstytojams, antroji – gimnazijų moksleiviams ir pedagogams, bet dalyvauti galėjo visi, kuriuos domina ši tema.

Tiek studentams, tiek moksleiviams seminarų pradžioje Europos Parlamento biuro Lietuvoje vadovė Daiva Jakaitė akcentavo, kiek daug kasdieninių mums įprastų sprendimų yra priėmęs Europos Parlamentas, pvz., tarptinklinio mobiliojo ryšio mokesčio panaikinimą ar privalomus teksto nacionaline kalba užrašus ant maisto ar kosmetikos produktų. Ypač svarbus pirmasis pasaulyje ES Dirbtinio intelekto aktas, kuriuo bus bandoma reguliuoti DI ir skaitmeninių sistemų atsekamumą bei saugumą. Todėl svarbu balsuoti artėjančiuose Europos Parlamento rinkimuose (kurie Lietuvoje įvyks gegužės 9 d.), ir į jį deleguoti žmones, kurių etika, intelektas, žinios ir patikimumas mums nekelia abejonių.

Daug metų kuriantis skaitmeninius produktus, Lemon Labs bendraįkūrėjas, Treatwell produkto dizaino vadovas ir nepriklausomas kūrėjas, šiuo metu vedantis technologijų naujienų laidą “Du Bitai”, startuolio “Orb Land” bendraįkūrėjas Jonas Lekevičius studentams Jonas papasakojo apie visą būrį DI naudingų asistentų, pristatė naudingiausius įrankius (jau daugelio naudojamą ChatGPT, Consensus, Midjourney, Bing Copilot, Arc Browser ir kitus)  ir patarė, kaip juos maksimaliai išnaudoti bei kūrybiškai sujungti. Jono teigimu, nesvarbu, kokį protinį darbą dirbi, dirbtinio intelekto įrankiai gali tau padėti dirbti žymiai greičiau, smagiau ir kūrybiškiau. Ir net nebūtina laukti, kol kažkas integruos DI į darbo procesą: esami dirbtinio intelekto įrankiai yra pakankami pačiam išrasti naujus, efektyvius metodus.

Pranešime moksleiviams lektorius plačiau supažindino su norus pildančiu džinu, kuris jau čia, vardu ChatGPT ir kaip tiksliau formuluoti jam užklausas. Sujungus DI pagalbą su kitais lanksčiais įrankiais, labai nesunku sukurti beveik visiškai bet ką, ir eksperimentuoti su visomis idėjomis: net tomis, kurioms, atrodo, trūksta žinių ar supratimo. DI gali pasitarnauti ir išlaisvinti jaunuolių kūrybą, padėti teisingai pasirinkti ateities specialybę ar net geriau išlaikyti egzaminus, suradus personalizuotą mokymosi būdą ir tempą. Kartu su moksleiviais lektorius atliko ir praktinę užduotį bei pademonstravo, kaip DI pagalba galima sukurti bingo žaidimo korteles visai klasei – kad ir iš dažniausiai fizikos mokytojų kartojamų frazių.

2023 m. birželio 14 d. Europos Parlamentas priėmė poziciją dėl Dirbtinio intelekto akto. Europos Parlamento prioritetas – užtikrinti, kad ES naudojamos dirbtinio intelekto sistemos būtų saugios, skaidrios, atsekamos, nediskriminuojančios ir nekenksmingos aplinkai. Parlamentas taip pat siekia nustatyti technologiškai neutralią, vienodą dirbtinio intelekto apibrėžtį, kurią būtų galima taikyti būsimoms dirbtinio intelekto sistemoms. DI akte nustatytos skirtingos taisyklės, taikomos skirtingiems dirbtinio intelekto rizikos lygiams. Daugiau informacijos: https://www.europarl.europa.eu/topics/lt/article/20201015STO89417/dirbtinio-intelekto-taisykles-ko-siekia-europos-parlamentas

Renginio akimirkos: